28 april 2011

Totalt färdig redan på förmiddagen.

Jag kör ju ett program via Internet som har med adhd att göra. Försöker lära mig att ta en sak i taget sk. fokuserings inlärning, eller likna. I alla fall går det ut på att bestämma sig för att t ex. på måndagar varje vecka tvätta, plocka i ordning, vika kläder och lägga dom på avsedd plats. Fredagar t ex. så städar jag och skurar golvet.
Grejen med det här är att jag ska avsätta tid för det här, som ett tidsschema, åt det hållet.
Nu har jag bara gjort 2 övningar hittills men det verkar funka hyfsat. Om jag sätter 4 tim på tvätten så är det meningen att jag ska fokusera på tvätt i 4 timmar. Det går inte som det är nu med mitt farande mellan allt som M Å S T E göras. Men övning ger färdighet, heter det.

Alltså jag kan städa i 15 timmar, och sen röra till det på 1 timme. Jag och en kompis hade slitit hund med allt i min lägenhet för ett tag sen. Sen skulle kompisen hem en sväng. När hon kom tillbaka så såg det förjävligt ut igen. Jag lever med med och i det här förbannade tillståndet. Jag behöver verkligen träna och träna på att bara göra en sak i taget. Jag är på väg dit faktiskt. Men som med alla beteenden så försvinner dom inte över natten.

Under tiden jag skriver det här så har jag på hög musik som jag ylar med i samtidigt som jag är helt koncentrerad på vad jag gör. Låter konstigt kanske, men ljudet tar bort annat ljud, fiffigt va?
Jag tror på fullaste allvar att hjärnan hamnar i ett slags viloläge då jag lyssnar på musik jag verkligen tycker om, älskar att sjunga med vem det än är. Det skär sig lite på dom höga tonerna, men va fan gör det. Sen har jag ett annat stort bekymmer också. Jag kan inte lära mig låt texten utantill. Däremot så flyter det på när jag samtidigt spelar låten och sjunger med.
Några har sagt att jag K A N sjunga, att jag har en bra röst. Självklart är det ju som "dom" säger bara. Skulle kunna tänka mig att va med i idol..................som skräp plockare, hö hö hö!!!!

Det är mycket på gång för mig nu. Ska ta körkortet, registrera ett konsult bolag och ge mig ut i landet och föreläsa om knarket, adhd, hur man kan göra som jag gjort för att komma ur det, knarket alltså.
Jag var med på sådant för mer än 10 år sedan, då jag gick igenom Na_Aa, Minnesota-modellen som det så fint heter egentligen. 12-stegs-modellen är ett annat namn också. I alla fall så minns jag med välbehag vilket gott mående jag fick av att stå där framför människor och berätta om hur jag levt.
Jag minns vilket självförtroende jag hade, ruggigt bra alltså. Jag vill ha det tillbaka,punkt.
Att jag sen har använt droger i 23 års tid betyder ju att jag kan den sidan av missbruket. Världens i särklass längsta utbildning som jag gjort om man ska skämta till det.
Jaa, nu har tiden snart gått ut för bloggandet. Avsätter 45 min för det minst 1 gång om dagen. Lite tönt varning är det allt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Etiketter