09 april 2011

Hundar.

Ja, alltså, nu är jag riktigt sugen på hund. Har en vän som även hon har funderingar att skaffa hund. För stunden så sitter jag och surfar omkring på nätet för att kolla på bilder. Det finns en hel del hundbilder och för varje bild så blir jag helt till mig inombords. Jag har tid till den 15: Maj här på hemmet. Efter det vet jag inte vad jag ska göra direkt. Har inte snackat med V om huruvida jag ska jobba vidare där jag jobbade innan jag kom hit. Dags att göra det tänker jag. Samtidigt så känns det som om jag skulle kunna stanna här ett kvartal till. Det är riktigt roligt att ge sig ut på olika resmål som arrangeras här. Naturhistoriska riksmuséet var vi på i tisdags. Det var en upplevelse som jag sent kommer att glömma. Roligt att lära sig lite om våra förfäder, hur dom såg ut och så vidare. Skeletten av forntida djur fanns det gott om också. Det märks kanske att jag inte varit ute på äventyr där man bildas på förut tror jag. Det har inte blivit så bara, haft annat att syssla med så att säga. Veckan som varit har varit turbulent. I onsdags så var vi inne i stan. Vi har stadsresor onsdag/lördag och ca 1-1,5 timme varje gång då vi kan handla det vi behöver. Nu var det som så att det var 2 som handlade alkohol. En av dom satt till och med i bussen och drack sin sprit och trodde väl inte att det skulle märkas. Men si det gjorde det. Väl tillbaka så blev det till att blåsa och visitation av vad vi handlat. Dessa 2 snubbar torskade på blås i alkometer, och så var det goodbay med dom. Respass tillbaka till stan där dom släpptes av helt enkelt. En av dom kom tillbaka igår. Det stauerades ett exempel, ett bra sådant tycker jag. Jag tycker det var klumpigt från allra första början. Senare i veckan så slogs jag av trötthet. Jag sov som bara den och vaknade inte ens då jag borde. La mig tidigt på kvällen, runt 10, och sov antagligen som bäst omkring 7 då jag vanligtvis vaknar. Idag känner jag mig riktigt utvilad faktiskt, klev ur sängen kl.9. Idag kommer det att bli en riktigt tråkig dag som vanligt. Finns inget att göra på helger och det skapar lite irritationer hos mig. Jag är glad för det underbara väder som faktiskt är jättefint, fast det blåser lite väl mycket. Tänkte hitta nåt ställe där det är lä så jag kan bättra på min solbränna. Solbränna förresten, jag solade solarium i onsdags. Köpte en kräm som skulle vara bra för erfarna solare. Smetade in ansiktet, halsen och lite på kroppen,(det räckte inte längre), sen in i stå solariet i 22 min. Såg ut som en kräfta i hela fejjan. Ett gott skratt drog det till sig i alla fall. För att inte tala om dom jag mötte på stan. Jag trodde det skulle bli ömt och varmt till kv'ällen, men det blev det inte. Ett par timmar efteråt så var jag brun och fin i ansiktet. Krämen jag hade sved nåt otroligt efter 10 min, och det stod så också på påsen, eller vad det nu är för förpackning. Mitt självförtroende stegrar sig ju brunare jag är, jag känner mig friskare faktiskt. Nog om det nu. Fick ett mejl från "Grisen" igår. Har inte öppnat det än för det var en länk medskickat. Vill inte ens ta reda på vad det är för nåt. Det blir i alla fall rättegång snart. responsen från andra kompisar har varit positiv och dom är lika nyfikna på "varför", som jag är. Finns ändå inget att förlåta, oavsett vad han skulle tänkas säga. Ha en trevlig vårdag på er,kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Etiketter