10 mars 2011

Tröttnar mer och mer på "stället"

Om 5 dagar har jag varit här i en månad. Under denna månad har jag varit sjuk i över hälften. Detta tillsammans med att det öken varenda helg gör mig totalt rastlös. Enda svängen in till civilisationen blev igår, då till sjukan.
Hann med att ut pengar på hemvägen.

Känner att min motivation tar slut helt enkelt. Hoppas att det bara är pga hälsan och att det löser sig så småningom.
Såg ju LHC- matchen i tisdags och kände sug efter att vara där "live".

Annonserat att jag kände för att åka på ledighet snart till personalen. Svaret kom som väntat att det är 6-8 veckor som gäller innan man får ledighet.
Direkt tog jag upp sälen-resan, där var svaret att varje individ bedöms olika men att det finns grundregler ändå.
Bad henne fundera på det där istället för att va dum.
Då blev svaret att hon först ville jag skulle bli frisk från hostan och lunginflammationen.
Okey, sa jag. Vetskapen att jag äter penicillin och nu även cortisontabletter så kan jag inte annat än att bli frisk. Dock tar det nog till efter helgen, men nu känns det i alla fall bättre.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Etiketter