17 februari 2011

Första dagen på "hemmet"!

Jo då, jag kommer att rulla fram inom en snar framtid. Om det är jag rejält övertygad redan.
Vi käkar frukost kl.7-8, sen frukost igen kl.09.30. Klockan 12 äter vi lunch, för att halv fem sen inmundiga middag. Ovanpå det här så är det 2 kylar (2 m höga) full laddade med smått och gott som man -om man nu vill det-äta av inför natten.

Personligen har jag aldrig varit med om så fruktansvärt god mat, det är sanslöst helt enkelt. Jag som har en läggning åt nybakat bröd på morgonen, har fått det uppfyllt riktigt duktigt.

Det brukar pratas om hotellfrukostar- detta är ett par strå vassare vågar jag påstå.

Självklart har ju tankarna dykt upp om vikten. Fan va jag hatar övervikt alltså. Nä, jag får se upp helt enkelt och äta förnuftigt. Första veckan tänker jag äta så jag är riktigt mätt och belåten hur som helst.

Jag har blivit tilldelad kökstjänst. Kruxet är att vi då är mer än tillräckligt många för att alla ska ha nåt att göra. Men det löser dom här för det kan ju inte vara första gången detta har hänt.

Jag har fixat ny säng till rummet. Skurat av ordentligt och gjort mig hemma stadd.

Min granne snarkar som fan så det är därför jag sitter här och skriver. Nu tror jag att jag ska försöka somna igen innan han drar igång helikoptern igen, ajöss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Etiketter