16 februari 2010

He he he....

Sitter hemma och väntar på att arbetsförmedlingen ska öppna. Nä, jag ska inte söka nytt jobb, däremot ska jag skriva på papper för anställning idag. Säsongsanställning visserligen, men det är bättre än att vara praktikant.
Känns helt jävla underbart att klara ut en sån här tid som det inneburit att behöva gå på socialbidrag. Fan va jag hatar socialen alltså, men det är tur att dom finns då det inträffar mycket skit i samhället. Hur som, så är jag snart en vanlig inkomsttagare-igen!

Att sluta med nikotinet går absolut jättebra måste jag säga. Visst, det finns ett visst sug efter en giftpinne då och då men medicinen hjälper än att komma på andra tankar omgående. Det är ju det här stadiet som vi alla som röker oroar oss för och nu finns det äntligen hjälp mot detta. Låter som om jag ägde aktier i bolaget men så är det inte-dom hjälper faktiskt!!!

Fast dom kostar en hel del pengar......112 tabletter kostar 1395 kr, startpaketet 248 kr. DET är tur att jag redan har högkostnadsskyddet måste jag säga annars vet jag inte om jag ens haft råd med det här. Det kostar alltså inte mer än runt 1800 kr, oavsett alltså.
Sen har jag receptbelagt gratis resten av året och det känns ju tryggt.

Dags att åka iväg straxt-ha det bra alla därute!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Etiketter