05 februari 2010

Champix.

4:e dagen med pillren. Är jävligt trött har jag märkt, men det kan ju bero på att jag slitit hund på jobbet av all snö.
Förra inlägget skrev jag att jag kände att mitt humör ändrades, och det är nog så. Men en annan förklaring kan ju vara att den det drabbade verkligen är en jobbig än, han är sjuk nu och det känns bättre för mitt humör.

Annars har jag en person i mitt liv som mer eller mindre gör min tillvaro bättre än på länge. Vi trivs med varandra och hon tar verkligen hand om mig på alla sätt och vis. Städar, diskar, lagar mat, ja, jag behöver inte göra ett skit själv.
Alltså har jag det perfekt enligt många människor.
MEN....jag vet ju att jag är slö som fan, och det underhålls ju ännu mer av att hon är överallt och gör allt.
JAG tvimgar inte eller kräver inte att hon ska göra saker hemma hos mig, det ligger i hennes natur att vara omhändertagande, det är jag tacksam över.
Fast det börjar smyga sig en känsla av att jag nog ändå borde ta tag i i min lata tillvaro och börja göra saker hemma hos mig.
Jag trivdes inte det minsta i min lägenhet innan den blev ordentligt iordningställd av henne. Nu däremot så är det riktigt skönt att komma hem och bara vara.

Men jag vet inte om jag vill bo kvar där. Jag menar, det är inte kul att "höra" badvatten spolas upp efter klockan halv tolv på nätterna.......

4 kommentarer:

  1. Hej Jonny! Har precis läst om dig i accent. Starkt gjort och ett STORT LYCKA TILL! Är själv nykter/drogfri sen 20 år tillbaka. har erfarenhet hur tufft det kan vara stundtals. Massa känslor som jag fått lära mig handskas med. Men all sorg, smärta osv har varit värt att i dag njuta av livet. Våga känna känslor, älska mig själv, helt enkelt älska livet.

    Rent spontant känner jag; varför så bråttom med att sluta röka? Har lärt mig att, en sak i taget blir bäst resultat. Min erfarenhet av champix blev inte positiv. Idag röker jag, har rökfria perioder ibland. Fullt övertygad att en dag är jag helt fri.

    Kände bara för att dela med mig av dessa tankar! Än en gång Lycka Till!

    Och du; Det viktigaste först, drogfrihet! Det andra löser sig efter vägen!

    God Bless You!
    Anita!

    SvaraRadera
  2. Anita!
    Tack!!
    Jag vill och behöver verkligen sluta med cigaretter. Sen är det kanske nåt jag måste testa för att se om jag lyckas med det. GRATTIS till dina 20 år, kram!

    SvaraRadera
  3. Vill bara önska dej LYCKA TILL!
    Jag har själv varit sprit & drogfri nu i lite äver 2,5, så jag vet hur slitet och förvirrande vissa dagar kan vara. Men ALDRIG så skulle jag vilja återvända till drogerna, jag har ett liv som bara blir bättre & bättre hela tiden. Jag sänder dej många tankar, än en gång vill jag ge dej all lycka till på din väg!
    MVH Lotta

    SvaraRadera
  4. Lotta!
    Tack så mycket och lycka till du också!

    SvaraRadera

Etiketter