11 januari 2010

Jag har haft en riktigt bra helg-igen!
Mys och pys och närhet och det är så jäkla skönt. God mat och gott dricka, kan det bli bättre?

Egentligen borde ju veckan börjat bra då tycker man?
Men inte, jag försov mig i morse-igen!

Det måste ju finnas en anledning tycker jag. Det är inte att jag skulle vara slutkörd efter helgen, icke!
Jag vaknade 04.20 i morse och gick på toaletten, somnade om gott som jag brukar. Men inte hörde jag klockan inte. Det händer att jag ignorerar den med ett hånflin och snusar vidare, men någonstans i bakhuvudet så är jag ändå medveten. Men inte i morse.
Det här retar mig ordentligt.
För det känns inte bra att komma inramlande klockan 9, lagom till frukost.

Så jag försöker att hitta den lilla orsak det kan vara men misslyckas radikalt hela tiden.

Det har varit lite konstigt i kroppen den senaste tiden har jag märkt. I torsdags hade jag feber efter jobbet och la mig med kläder och dubbla täcken tidigt och sov länge på fredagen. Jag skulle inte till jobbet förrän jag varit hos läkaren egentligen. Men jag stannade hemma efter jag varit där.
Sen lite innan jul så var det nåt annat, bihålorna.

Hmm, jag känner mig inte sliten i alla fall, snarare lite tvärtom. Men jag "vet" att nåt inte stämmer, men bara inte vad.

Det löser sig säkert. Tänkte lite att det kan vara att jag inte bloggat på ett tag, återstår att se om det är det.

Idag när jag ska ta bussen från jobbet så sitter det två grabbar där vid hållplatsen. Den ena av dom sitter och eldar på något litet som han håller i fingrarna. Jag tycker det ser ut som en hasch bit faktiskt och tittar duktigt på honom. Av hans "tagen med handen i kakburken uppsyn" så är jag ganska säker på att det var som jag trodde. Först tänkte jag ta ett snack med honom men sen bestämde jag mig för att låta bli, jag orkade helt enkelt inte den här gången.
Det är mycket jag inte "orkar med" för stunden märkte jag nu när jag skrev det.
Egentlöigen borde jag ta tag i lägenheten och tömma alla lådor jag har ståendes. Jag försöker peppa mig till att göra det och det känns bra tills jag kommer innanför dörren hemma och ser skiten. Tänker att jag ska ändå inte bo kvar här för det är alldeles för gammalt och lyhört med tanke på hyran och så. Köket är gjort för en person som inte är 184 cm tex.

Jag har ju blivit lovad att hyra en annan bostad av en på ett större hyresbolag här i lkpg, bara det gått sex månader sedan jag pratade med honom. Det är väl det i mars-april om jag inte minns fel, och där är vi ju snart i alla fall.

Ha det gött alla, kramen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Etiketter