10 mars 2013

Vårkänslor.

Det spritter i kroppen, jag känner mig glad både på ut o insida, inspiration bara sprutar i skallen och det är ljusare för varje dag som går. Solen påverkar alla mina sinnen och jag känner mig levande.
Det kommer ett...men...självklart.
Körkort, rökning, och alkoholintaget. Det har blivit alldeles för mycket av alkoholen och jag smygröker fortfarande vilket retar mig som bara den.
Igår drog jag iväg på en fest och jag blev alldeles för full med vomering som följd, inte bra.
Trevligt sällskap var det så det blev lite för snabba slurkar av vinet och det har aldrig varit bra och kommer aldrig att bli det heller. Så det kommer bli en förändring på det området dels av hälsoskäl, dels för jag ska börja om med prover igen.
Imorgon ska jag boka ny uppkörning för jag drömmer om den här satans plastbiten. Drömmar som att jag ser kortet flyga iväg i luften och där jag inte kommer få det över huvudtaget, svinjobbigt alltså.

Vad beträffar mina tankar om återfall så är dom typ borta igen. Det var en jävlig tid att vakna på nätterna av suget efter droger. Jag har varit förskonad från dessa sug tidigare så det är kämpigt att ha dom. Andra männsikor jag känner har haft sug direkt vilket också har lett fram till återfall senare.
En dag i taget är en bra device.

Onsdagar så har jag förmånen att vara delaktig i en datakurs som medhjälpare och jag har fått bra vitsord från deltagarna om att jag lär ut på ett pedagogiskt lättförståeligt sätt. En boost för mitt självförtroende måste jag säga och det här ger ju lite blodad tand inför mitt inträde på arbetsmarknaden igen. Stämplar ut i sjukskrivningsdagar i juli så det har varit på gång med af om praktikplats men som har fördröjts på grund av läkaren som inte gett mig rätt medicin.
Kan låta som en ursäkt att skriva så men jag skulle kunna börja imorgon, det är inte några problem egentligen. Nä, problemen kommer efter ett tag då jag kanske har en skitdag tex, det är då jag verkligen behöver mina piller för att rida ut stormen.
Lajter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Etiketter