12 december 2011

Trodde jag skulle vara alert så jag kunde åka till fontänhuset idag. Jag annonserade igår att jag hade för avsikt att dyka upp kl. 10-11 men så blev det alltså inte.
Tog mig en frulle runt 9, insulinet där det ska vara. 1 timme senare var jag totalt yr i skallen och sockret visade på 2,7. Aj då, det händer på några sekunder när känningen väl kommer. Socker eller dylikt är bästa vapnet men jag tog nog för lite för jag kände mig rasslig i flera timmar efter den där åkturen. Det var heller inte länge sen jag tog insulin och "glömde" att äta men då var det inte nåt fara. Märkte det knappt faktiskt. Fy fan va jag hatar diabetes alltså.

Imorgon ska det bli Lucia och sen julbord på "huset" vilket ska bli så jäkla gott hoppas jag. Det ska bli lite "jonsson", även kallat för Jansson, he he he, men man kan inte begära allt av mannen i köket.

Men hur fan mår jag egentligen?
Well, jag fungerar kroppsligt, kan ju ta mig fram med benen. Det är däremot värre med skallen. Det händer inget som kan uppmuntra mig och då gör jag som jag brukar-Isolerar mig och sover.
Jag har i alla fall, med hjälp, fixat ut lappar om att jag kan skotta snö till ett 50-tal boende häromkring. Det ringde en i fredags och hörde sig för och han skulle återkomma. Jag har ju tillgång till snöslunga och skyfflar samt hinkvis med sand så varför inte?
Skottade galet mycket snö på HSB så det kan jag ju.

Sen satte jag in annons om att "vi" kan tapetsera, måla mm. Tänkte då främst på att det kanske finns nån som vill tapetsera men inte har råd att låta en målare göra jobbet. Jag menar, mitt rum på 16 kvm tog ju inga tider och det blev ju skitsnyggt dessutom.
Tanken är ju att vi kommer dit och smälla upp tapeterna så kostnadseffektivt som möjligt för kunden. Om underarbetet är klart så kostar det ju inte många kronor, men det hänger på storleken är klart.
Lejter!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Etiketter