22 april 2011

Jämmer o elände, kaminer o järnspisar.

Vad jämrar jag mig om tro?
Jo, bönderna här ute i bushen har börjat sprida ut dynga och det stinker som fan. Inte så farligt kanske nån tänker?
Men jag sitter inte på skithuset och käkar min frukost heller. Det stinker ko och grisskit så in i helvete och jag blir spyfärdig. Nu vet ju jag att det finns dom som faktiskt sitter och skiter och intar frukost samtidigt i strävan efter att få saker gjorde simultan mässigt.Det är totalt vidrigt i mina ögon.
Hade ju hoppats på att få pengar innan påsk men det sket sig. Skulle vara så underbart att få sätta sig på en ute-servering och beställa in en stor kall öl och svepa i sig. Sen en till som jag skulle smaka av ordentligt.
Lite gott sällskap också och en vårkväll skulle vara så klockren alltså.
Helt sanslöst vad jag har väntat på denna vår. Jag längtar alltid efter sommar och sol, men har inte hanterat den rätt förr i tiden. Då har jag längtat för att sen bara suttit inne typ hela sommaren.
Det är annorlunda i år. Något jag lovat mig själv att jag skulle ändra på. Nu har jag hunnit med att sola några gånger och solbrännan börjar ta form. Självförtroendet/-känslan boostar på riktigt bra och jag märker det själv genom att jag håller mitt huvud högt, och viker inte ned blicken för något.
Annat då jag kom hit. Fan, axlarna hängde ner, blicken överallt utom där den skulle vara. Torr i käften bara nån snackade med mig och jag ville bara gå undan.

Jag mår massor mycket bättre idag. Det kanske är lite otippat, men det finns en person som gör mig riktigt glad och uppåt. En vän, inget annat, som får mig att bara känna en massa känslor, som får mig att lyssna och ta tag i saker.
Hade hon varit äldre hade det handlat om att få ha henne som min tjej, men hon är yngre än jag men har ett sånt underbart driv i allt hon gör allt hon säger. Efter att jag hört henne spela piano så blev hon komplett. Riktigt glad att hon finns. Hon var den enda som ringde mig på anstalten förresten. Hon sökte mig en dag där och jag ringde henne. Hon ville veta hur jag hade det och hur jag mådde. Egenskaper hos en människa som är sällsynta måste jag säga av egen erfarenhet......

2 kommentarer:

  1. Hjälp blir nästan tårögd av alla fina ord.. Jag bryr mig om dig och tycker om dig för att du förtjänar det Johnny, för att du är en jävligt bra människa och jag är imponerad av dig!

    Du resonerar sunt och intellektuellt och är en precis lika god människa som du säger att jag är :)

    Ta hand om dig så ses vi när du är hemma nästa gång :)

    Kramar!!

    SvaraRadera
  2. Jenny!
    Tack!
    Det är ärligt och jag menar vartenda ord,kram.

    SvaraRadera

Etiketter