18 januari 2011

Perfa!!

Nu har jag pratat med dottern och förklarat läget för henne. Hoppas hon förstod det jag sa till henne, alltså det här med att jag mår skit.

En del av mina bekymmer har löst sig. Jag har inte längre någon hyreskuld vilket känns helt underbart.

Jag har tagit tag i andra saker och ordnat fram papper som ska levereras till höger och vänster. Försäkringskassan har jag postat, annan myndighet har jag alla papper till dom ska få dom imorgon. Polisen ska få lite utskrifter från mail jag tagit emot............(fniss)...jo, nån har grävt sin grop rätt så djupt.

På mottagningen för ett tag sedan fick jag frågan om jag ville komma bort från Linkan, och jag svarade "ja" på det.
Så jag ska alltså iväg till ett ställe där jag ska bli ompysslad och omhändertagen, bli utfodrad, utbilda mig kanske till och med. Bara få lugn och ro och tänka igenom framtiden och bestämma mig för hur den ska se ut. Ska åka på studiebesök dit i veckan är det tänkt.

Hur mår jag då?

Well, ladies and gentlemans--TOTALT SKIT!!!!!

Asjobbigt att igen vara i ett hål som jag kommit lite upp ur. Så jag hoppas att min spa-vecka/mån/år ska få mig att komma på fötter igen. Just nu känner jag väl ingenting egentligen, har ju fått lite medicin mot åkommor som ångesten som flyttade in i Maj förra året.
Ger man "ågren" tid, så tar den över med tiden.

Det har varit mycket nu sista tiden och jag tycker det är ett under att jag varit så lugn som jag varit. Ja menar, varenda jävla natt har det handlat i drömmarna om återfall och mitt gamla ex. Bara dessa 2 drömmar har bytt med varandra. Vaknar upp och är genomvåt av svett, hjärtat är på utsidan, jag vill bara skrika ut mitt förakt mot allt jag kämpat för och alla som sårat mig nu senast.

aa, ja är nog fan stark som dom säger människorna omkring mig. Tänker inte på det själv måste jag påstå. Är fokuserad på hur jag ska handskas med situationen för att reducera skadan den åsamkat mig.

Avslutar med att jag vet att "Grisen" smyger in och läser.


2 kommentarer:

  1. Jag hoppas du tar dig upp ur "skithålet" och mår bättre snart.. Att få komma bort lite låter utmärkt..

    Skönt att du pratat med dottern och så hoppas jag hon förstår läget..

    Du ÄR stark!!

    SvaraRadera
  2. Ida!
    Jag är rätt övertygad om att jag är på rätt väg i alla fall. Visst, jag äter antideppresiv medicin och den börjar verka nu.
    Idag var jag iväg och kollade på ett ställe som jag eventuellt åker iväg till. Vi får se :)

    SvaraRadera

Etiketter