13 mars 2013

Sömnproblem-igen.

Det är väl satan i gatan va det här med sömn ska vara så problematiskt. När jag hade besök här så sov jag som ett barn och jag behöver denna sömn märker jag.
Som diabetiker så har man ju en skavanker, jag har det i mina fötter som pulserar och ger mig smärta. Ungefär som en pulserande huvudvärk faktiskt och det här irriterar mig så förbannat för det stör min sömn. Vanligtvis så är det för att jag slarvat med insulinet men det har jag inte gjort på väldigt länge, så då undrar jag vad som är på gång med andra ord. Ju äldre jag blir desto större problem med ben o fötter kommer jag att få men hallå, så jävla gammal är jag väl ändå inte så mina fötter ska lämna in alla redan.

Vaknade i alla fall till ett vitare Örebro idag. Det har självklart snöat lite inatt och i och med det så kommer våren dröja lite till. Idag ska det bli datakurs igen och glädjande är att jag verkligen inte behöva oroa mig för att sova för länge :(.
Dags för lite insulin, kaffe och kanske en macka innan man ska ge sig iväg även denna morgon. Kollar nyheterna och ser att knarkanvändandet ökar bland ungdomar i första hand då hasch. Det här problemet pratade vi om redan förra året på ett brukarråd jag var på där även steroider var på uppgång bland unga flickor. Det hette "Att det regnade cannabis över Örebro" men som tydligen gäller hela landet. Detta problem är inget jag tror går att lösa faktiskt, inte på kort sikt i alla fall. Men skolorna är väldigt bra att börja i och jag ska komma igång att föreläsa och ge tillbaka till samhället min erfarenhet av skiten.
Lajter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Etiketter