20 februari 2013

Återfallsprevention.

Min sömn har varit lite sådär inatt men ändå känner jag mig pigg. Efter lite funderande igår så mejlade jag psyk och sa till att jag avböjer medicinen som asiaten tänker skriva ut i väntan på den ordinarie medicinen. Märker att min drogpersonlighet gärna vill att jag ska hämta skiten och typ "punda" loss och det är inte okey då jag känner mig trygg för övrigt. Jag är lite imponerad av mig själv i det här faktiskt. Det känns konstigt att först ha drogdrömmar, vilket jag binder ihop med min drogpersonlighet, och sen ha dessa märkliga dumheter för mig att "lite" kanske inte skadar. Det här hänger direkt ihop med rökning också. Jag är färdig till att kräkas av smaken och lukten från en cigg men nog fan ska jag sätta mig under fläkten och röka i tid och otid fast jag har denna reaktion. Svårt att "se" kopplingen men jag ju säga att ciggen är inte bra, det är inte droger heller, men DP,(drogpersonlighet) börjar ta för sig i skallen och då är rökning ett misslyckande som den utnyttjar. Konstigt?
Jupp, men mina återfall börjar med att klanka ner på mig själv med precis vad som helst, tex rökningen. Efter ett tag så kommer ungefär följande att jag röker ju fortfarande, inte fixat mitt körkort, inte orkar göra det eller det, har samlat på mig mer hos fogden osv osv. Är jag inte vaken på detta så kommer skallen fram till ett återfall, ju mer misslyckanden dessto lättare är vägen dit. Just det ja, att jag fortfarande harvar i sjukskriveträsket är också en del i det hela då detta inte är normalt i min värld. I juli så har jag förbrukat alla dagar som man kan ha i sjukskrivning vilket skulle bidra till återfallet rejält.
Jag pratade med en vän igår som jag jobbade åt innan jag rasade för ett par år sedan och han hade inte direkt jobb till mig i dagsläget, men det skulle kunna ändra sig rätt så snart. Osäkert alltså, och jag känner lite panik inför att behöva praktisera för socialbidrag vilket INTE är bra för mig. Hatar verkligen socialen, på riktigt alltså.
Jag fattar att deras krav är för att det ska vara jobbigt för människor att hitta på saker för att få ut pengar. Men hotandet dom ligger inne med är inte okey alls. Om du inte gör si eller så då blir det inget bistånd, bahhh.
Sen mitt alkoholintag är inte heller okey. Nu har jag visserligen dragit in på detta för ett tag så var det öl och vin varje dag för att kunna somna och det är vägen in i missbruket även det.
Det finns dom som tycker mycket om att dricka då man har beroendeproblematik men jag är av den åsikten att jag har lagt av att knarka och det får räcka. I annat fall så är det inte bara det, jag har även lagt av med vänner som knarkar för att inte få onödiga känningar och det är inte lätt att rekonstruera nya vänner även om jag har haft en hel del flyt i detta som det är för mig. Ärligare än så här kan jag inte vara och jag har en baktanke om att ifall jag skriver detta så lyfter jag mina begynnande problem och får bukt med dom.
Lajter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Etiketter