11 mars 2013

Jag ser himmelen speglas i ljungan
det är dags att koppla av
känner vinden mot min tunga
Idag är en  bra dag, idag
Vi tar cykeln ner till näset
Vi trampar du och jag
Jag tar en folköl här i gräset
Innan första doppet blir av, idag

Vi tar ledigt idag
så skönt att vända blad
telefonen är av 
inga måsten inga krav
Du behöver inte säga dom orden
jag vet att jag mår bra, idag
Allt jag vill känna nu 'är solen
och dina andetag

Vi tar ledigt idag
så skönt att vända blad
telefonen är av
inga måsten inga krav

Älskar den här låten med Stiftelsen och sjunger med så ofta jag kan och framför allt vågar. Tycker det låter bra själv faktiskt men inte i närheten av Robban´s ljuva stämma. Fan va jag skulle vilja sjunga i ett band. Har velat det sen jag var liten men nu är jag för gammal tycker jag.

Idag har jag träffat Elin på stan och vi har knallat runt i affärer och träffat hennes kompisar. Jag börjar känna sug efter att shoppa känner jag. Hade en period för några år sedan då jag la allt jag hade i pengar på kläder, men jösses så fin jag var hela tiden.
Idag har jag en bad hair day minst sagt. Tvättade håret i morse, torkade med handduken och gjorde inget mer. Drog till huset och helt plötsligt var hela skallen elektrisk. Håret slickade sig efter svålen och när jag hade handen straxt över håret så stod det rakt ut, shit säger jag bara. Jag ser verkligen inte klok ut när det blir så här. Fåfängd? Sååå förbannat, hela tiden också. Funderar på att börja sminka mig också. Har gjort det förr och minnet av det är att det mesta såg bättre ut faktiskt, so why not.
Det känns inte ens bögigt vilket varit min stora skräck genom åren. Ibland känns det som om jag är väldigt långt efter i min utveckling för då jag var ung så hade jag en helt annan inställning till killar och smink, inte samma idag. Gubbsjuk??
Antagligen är det så men jag är mig själv äntligen efter så många år i missbruket så jag kan kosta på mig lite lyx. Varför ska bara kvinnor få luras för? Jag menar, det är en faktor jag tar med om jag träffar nån på krogen, hur spacklad hon är. Fan, man vill ju inte få en chock om man vaknar upp tillsammans, he he he. Jag skämtar lite.
Jag bejakar bara min kvinnliga sida anser jag. Kan sminket få mig att se snyggare ut så varför inte. Fick höra av en snubbe en gång då jag hade eyeliner att jag hade "jobbiga" ögon. Ni fattar va, kåta ögon alltså. Jag garvade honom rakt i ansiktet....he he he he.

När jag spelade ishockey så hade jag kajal som jag målade ut som blixtar. Varenda gång jag gjorde en tekning så vann jag den tack vare det. När dom såg mina ögon blev dom jävligt ställda, det sant. 
Lajter!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Etiketter