16 januari 2013

Repris........igen.

När allt såg så bra ut så drog dom in min medicin-igen.
Det sägs att det inte finns någon läkare som kan skriva ut det som behövs för hon är sjuk. Javisst ja, har ju fått en ny läkare-igen.
Jag sa att om det brinner på sjukhuset och ordinarie brandbilsförare är sjuk-skiter dom i att åka ut och släcka branden då?
Bara som en liknelse menar jag.
Hur som helst så var ALLT ordnat redan innan jul med medicinerna. Så jag hade inte bråttom att hämta dom utan tänkte att det gör jag efter nyåret. Men se det sket sig alltså. 3:e veckan in på nya året så lyckades överläkaren "hitta" i mina journaler ett cdt-värde, alltså det värde dom kollar på hur min alkoholkonsumtion ligger och det får vara på max 1,2. Mitt låg på 1,3 i SEPTEMBER MÅNAD!!!!!
Min kontakt säger att detta värde enligt vad han visste fick ligga på 1,9??
Förvirrande?
Absolut är det det.
Grejen är att dom struntar i att ens meddela mig detta utan det får jag reda på när jag för 100:de gången ringer om mitt recept.
Det hela påverkar mig negativt i form av att jag INTE fixar att sitta och läsa min teori till körkortet, jag får helt enkelt inte någon ro i kroppen. Det i sin tur har gjort att jag blivit tvingad att 2 gånger avboka min tid hos transportstyrelsen. Allt det här sätter prägel på min vardag och jag är inte så lätt att ha med att göra pga tjurighet och frustration. Gilla läget? Nää, jag har inte gjort nåt jävla misstag eller fel utan detta hänger helt och hållet på sjukvården och fightas mot dom är som att köra skallen i väggen. Sjukvården är så piss den någonsin kan bli här i örebro och jag funderar på att kontakta lokal-TV och be dom göra ett inslag om det här.
Lajter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Etiketter