16 januari 2011

Att ordna till en soppa med ingredienser man inte ville ha.

Min avtjänade tid resulterade alltså i min största katastrof någonsin här i livet.
Resultatet?

Tja, jag har flera gånger varit på väg att avsluta livet faktiskt. Men tack vare mottagningen jag går till så har jag hållit näsan ovanför ytan med mediciners hjälp, och samtalen.

Efter all skadegörelse så stannade hela skallen, eller, jag hamnade i konflikt med mig själv om jag skulle göra av med "Grisen", på allvar alltså.

Jag blev så deprimerad som kan bli tror jag. Mottagningen ville lägga in mig på psyke över julhelgen, men det tackade jag nej till. Nästa gång dom frågade var till nyåret, men jag tackade nej även denna gång.

Jag har tappat i vikt och tror jag väger runt 75 kg idag. Mottagningen var lika oroade som jag om mitt egna liv, tur att dom finns. Dom gör ett kanonjobb mer eller mindre i det tysta.

Totalt utan pengar, fick socialt akutbidrag på 594 kr som skulle räcka 10 dagar. Det var alla pengar jag hade att leva för. Mitt tillstånd gjorde att jag totalt struntade i att lämna in pappren som skulle ge mig pengar, så uppgiven kände jag mig.
Mina enda tankar snurrade omkring min dotter, om hur hon skulle reagera om jag försvann.

Mitt beteende ändrades så jag själv blev bekymrad. Jag sov inte utan kollade hela tiden ut genom mina fönster ifall jag skulle få se "Grisen" igen. Sånt här tar på krafterna, tro mig.

Beteendet mynnade ut i att jag skulle bli avhyst från min lägenhet som jag kämpat så hårt för att få. Det var då jag bestämde mig för att sluta leva. Samma dag var jag inställd på att verkligen avsluta det här förbannade skitlivet.

Men,,,,,,i fredags ringde en människa från socialen som är min handläggare. Hon meddelade att dom skulle betala allting redan samma dag..............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Etiketter